Alustame tööd rahvusvahelise Erasmus+ projektiga LEARN DEEP CODE AI (LDCAI)!
Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium osaleb rahvusvahelises Erasmus+ projektis, mille eesmärk on arendada digipädevusi, tehisintellekti ja andmetöötlust koolihariduses.
15.–19. detsembrini 2025 osalevad meie kooli õpetajad projekti esimesel rahvusvahelisel partner kohtumisel, mis toimub Kreekas. Projektis osalevad haridusasutused järgmistest riikidest: Kreeka, Eesti, Türgi, Sloveenia ja Portugal.
Esimese kohtumise eesmärk on:
- projekti ametlik käivitamine;
- partnerite rollide ja vastutuse kokkuleppimine;
- digiplatvormide ja tehnilise õpikeskkonna ettevalmistamine;
- aluse loomine andmete märgendamise ja tehisintellekti õpitegevusteks.
Meie kooli roll projektis on AI platvormide ja tehnilise toe pakkumine, et luua toimiv digitaalne õpikeskkond õpetajatele ja õpilastele. Projekt kestab 24 kuud ja ühendab haridusasutusi mitmest Euroopa riigist.
Jälgige edasisi uudiseid — projekt on alanud!
Lisainfo: Anne-Liisa Antsma See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
- Üksikasjad
- Kategooria: Uudised
- Klikke: 12

- Ivan Kolykhalov (8.C)
- Fjodor Beljakov (8.C)
- Kirill Semjonov (9.B)
- Yehor Shyltsev (9.B)
Lugupeetud lapsevanemad!
MTÜ Keskus Edu-line pakub koostööd laste emakeele arendamise suunal.
Emakeel ei ole ainult suhtlemisvahend, vaid ka alus lapse edukaks õppetööks koolis ja edaspidiseks eluks. Kui lugemis-, kirjutamis- ja suulise väljenduse oskused ei ole piisavalt arenenud, on lapsel raskem õppematerjali mõista, oma mõtteid väljendada ning edu saavutada ka teistes ainetes.
Pakume koostööd: teie lapsed osalevad interaktiivsetes õpperühmades, loovprojektides, mängudes ja aruteludes, samas kui lapsevanemad saavad kodus õppeprotsessi toetada ja suunata, kasutades meie õpetajate soovitusi. Selle tulemusel muutub emakeel elavaks suhtlemise ja loovuse vahendiks, aitab hoida perekondlikke traditsioone ning arendab kujutlusvõimet.
1.–2. klassi õpilaste puhul on esmatähtsad mängulised õppetegevused,
samal ajal kui 4.–5. klassi õpilased saavad keskenduda juba tõsisematele, nii kirjalikele kui ka suulistele ülesannetele.
Praegu on avatud registreerimine kahte vanuserühma: 1.–2. klass ja 4.–5. klass.
Tunnid (3 x 45 minutit) toimuvad laupäeviti kuni 10-liikmelistes gruppides. Osalustasu on 50 eurot kuus.
17.–25. oktoobril 2025 osalesid meie gümnaasiumi õpilased rahvusvahelises Erasmus+ projektis pealkirjaga „Ühendatud keele järgi – jagatud dialektide järgi“. Projekt toimus Austria pealinnas Viinis, kus meid võõrustas partnerkool GRG1 Stubenbastei.
Projektis osalesid õpilased Eestist ja Austriast. Projekti eesmärk oli näidata, kuidas ühine keel ühendab inimesi, isegi kui nad räägivad erinevaid murdeid. Õpilased uurisid Austria ja Eesti saksa keele eripärasid, võrdlesid hääldust ja sõnavara ning arutlesid, kuidas keel peegeldab kultuuri ja identiteeti.
Üheks olulisemaks tulemuseks sai digitaalne Austria murrete sõnastik, mida õpilased koostasid rahvusvahelistes rühmades. Nad kogusid sõnu ja väljendeid, salvestasid hääldusnäiteid, lisasid fotosid ja kommentaare — nii sündis väärtuslik ja elav keeleressurss.
Kultuuriprogramm oli sama põnev kui õppetöö. Me külastasime Schönbrunni lossi, Belvederet, Viini ooperit ja kunstigaleriisid, kus nägime originaale Gustav Klimti, Egon Schiele ja Oskar Kokoschka töödest. Iga päev tõi uusi avastusi ja elamusi.
„Saime aru, et keel pole ainult sõnad – see on rahva ajalugu ja hing. Murrete kaudu muutub keel elavaks ja päris,“ ütles üks projekti osalejatest.
Viini sõit oli suurepärane näide sellest, kuidas õppimine, kultuur ja rahvusvaheline koostöö ühendavad noori üle Euroopa. Täname kooli GRG1 Stubenbastei sooja vastuvõtu ja suurepärase korralduse eest.
Nüüd ootame meie Austria sõpru Eestisse külla, et jätkata ühist Erasmus+ projekti!
Lisainfo: Julia Frolova See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Meil on hea meel teatada uue projekti "Avatud raamatukogu" alustamisest – see on meie ühine raamatuvahetussüsteem Lenderi majas!
"Avatud raamatukogu" annab võimaluse jagada oma lemmikraamatuid ja leida endale
tasuta midagi uut lugemiseks. See on lihtne ja mugav viis anda juba loetud teostele uus elu.
Kuidas see töötab?
- Too: Õpilased ja õpetajad võivad tuua oma läbiloetud, heas seisukorras raamatud ja jätta need spetsiaalsetele riiulitele.
- Võta: Iga soovija võib võtta meeldima hakanud raamatu lugemiseks.
- Jaga: Pärast lugemist palume raamat riiulile tagasi tuua, et ka teised saaksid seda nautida.
Raamaturiiulid on paigaldatud Lenderi maja 1. ja 3. korrusele:
- 1. korrus: Riiul eestikeelsete raamatute jaoks.
- 3. korrus: Riiul venekeelsete raamatute jaoks.
- 4. korrus: gümnaasiumiõpilaste riiul – raamatud kõigis keeltes, mida meie koolis õpetatakse (eesti, vene, inglise, saksa, prantsuse, soome ja hiina)
Palume teil seda põhimõtet järgida, et kõigil oleks lihtne vajalikku kirjandust leida.
Kutsume kõiki projektis aktiivselt osalema! Tehke meie raamatukogu rikkamaks ja lugemine kättesaadavamaks!
Jaga oma raamatut, et lugeda teise oma!
15. septembrist algab üleminekuklassides uus projekt TKVG „Kuu luuletus”.
Luuletus aitab lastel õppida uusi sõnu, julgemalt esineda ja avastada eesti keele ilu.
Kallid vanemad, kutsume teid lapsi toetama ja koos nendega avastama eesti keele poeetilist maailma!
Õpi, esita, avasta eesti keelt läbi luule!
Lisainfo: Jevgeni Suits See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
- Üksikasjad
- Kategooria: Uudised
- Klikke: 186
Kohtumise eesmärk oli arutada tehisintellekti (TI) rolli hariduses – kuidas seda nutikalt kasutada õppetöös, milliseid võimalusi see avab ning milliseid riske peame teadlikult arvestama.
Alates 2025. aasta augustist on meie kool liitunud riikliku programmiga TI-hüpe, mis annab õpilastele ja õpetajatele tasuta juurdepääsu maailma juhtivatele tehisintellekti õpirakendustele ning võimaldab nende kasutamist õppetöös.
President rõhutas, et ka kõige arenenuma tehisintellekti kõrval jääb õpetaja roll hindamatuks.








